- het voeren van de huuradministratie m.b.t. woonwagenstandplaatsen en huurwoonwagens
- het voeren van de financiële administratie en de kredietbewaking op uitgaven op het gebied van beheer, onderhoud en andere exploitatiecomponenten
- het periodiek opstellen van financiële overzichten t.b.v. de opdrachtgever
- het innen van de huur, waaronder wordt verstaan:
- het aanmaken en versturen van de huurnota’s;
- het verstrekken van telefonische informatie m.b.t. de huurbetalingen;
- het doorvoeren van de jaarlijkse huurverhogingen in de financiële administratie;
- het opnemen van overige betalingscomponenten in de financiële administratie;
- de verwerking van de huurdebiteurenadministratie, waaronder wordt verstaan:
- het maandelijks verzamelen van de huurdebiteurengegevens
- het aanmaken en versturen van de 1e en 2e aanmaningsformulieren
- het verzorgen van de overdracht van de huurdebiteurendossiers aan de deurwaarder
- het bewaken van de voortgang en de begeleiding van de werkzaamheden van de deurwaarder
Administratief
Bij administratief aspect horen de volgende punten- het voeren van een huurders/gebruikersregister m.b.t. woonwagenstandplaatsen en huurwoonwagens.
- het bijhouden van de wachtlijsten voor het huren van een woonwagenstandplaats en/of een huurwoonwagen en het adviseren bij de toewijzing.
- het verzorgen van de informatie en de correspondentie in het kader van de jaarlijkse huurverhogingen.
- het namens opdrachtgever afsluiten en beëindigen van huurovereenkomsten voor de woonwagenstandplaatsen en huurwoonwagens
- het verzorgen van de correspondentie bij mutaties en de coördinatie en het administratief verwerken ervan (zie ook Technisch beheer).