Beheer en onderhoud

Onze beheerwerkzaamheden op uitvoeringsniveau zijn onder te verdelen in de rubrieken: Financieel; Administratief; Sociaal en Technisch (FAST)

Financieel

  • het voeren van de huuradministratie m.b.t. woonwagenstandplaatsen en huurwoonwagens
  • het voeren van de financiële administratie en de kredietbewaking op uitgaven op het gebied van beheer, onderhoud en andere exploitatiecomponenten
  • het periodiek opstellen van financiële overzichten t.b.v. de opdrachtgever
  • het innen van de huur, waaronder wordt verstaan:
    • het aanmaken en versturen van de huurnota’s;
    • het verstrekken van telefonische informatie m.b.t. de huurbetalingen;
    • het doorvoeren van de jaarlijkse huurverhogingen in de financiële administratie;
    • het opnemen van overige betalingscomponenten in de financiële administratie;
  • de verwerking van de huurdebiteurenadministratie, waaronder wordt verstaan:
    • het maandelijks verzamelen van de huurdebiteurengegevens
    • het aanmaken en versturen van de 1e en 2e aanmaningsformulieren
    • het verzorgen van de overdracht van de huurdebiteurendossiers aan de deurwaarder
    • het bewaken van de voortgang en de begeleiding van de werkzaamheden van de deurwaarder

Administratief

  • het voeren van een huurders/gebruikersregister m.b.t. woonwagenstandplaatsen en huurwoonwagens.
  • het bijhouden van de wachtlijsten voor het huren van een woonwagenstandplaats en/of een huurwoonwagen en het adviseren bij de toewijzing.
  • het assisteren van huurders bij het aanvragen van huur- en woonkostentoeslag.
  • het verzorgen van de informatie en de correspondentie in het kader van de jaarlijkse huurverhogingen.
  • het namens opdrachtgever afsluiten en beëindigen van huurovereenkomsten voor de woonwagenstandplaatsen en huurwoonwagens
  • het verzorgen van de correspondentie bij mutaties en de coördinatie en het administratief verwerken ervan (zie ook Technisch beheer).

Sociaal beheer

  • het onderhouden van contacten met de opdrachtgever, de huurders, de politie, het welzijnswerk, de nutsbedrijven e.a.
  • het voeren van werkoverleg met de opdrachtgever en het bijwonen van structureel huurderoverleg, voor zover een en ander betrekking heeft op de normale beheersituatie
  • het verrichten van de loketwerkzaamheden
  • het verzorgen van alle correspondentie die betrekking heeft op het reguliere beheer

Technisch

  • het organiseren van de dagelijkse onderhoudswerkzaamheden (klachtenonderhoud), waaronder het onderhouden van de contacten met aannemers en bewoners
  • het organiseren en uitvoeren van de 1e en 2e oplevering van woonwagenstandplaatsen en huurwoonwagens in het kader van huuropzeggingen
  • aan de hand van een technisch rapport de kosten van mutatieonderhoud vaststellen
  • het laten verrichten van mutatieonderhoudswerkzaamheden
  • het (doen) verzorgen van het planmatig onderhoud m.b.t. de in beheer zijnde voorzieningen, waarbij gebruik wordt gemaakt van een meerjarenonderhoudsraming die jaarlijks geactualiseerd wordt
  • het voeren van de directie en het houden van toezicht op de uitvoering van het klachten, mutatie- en planmatig onderhoud
  • het bewaken van de onderhoudsbudgetten